sobota 17. septembra 2016

Plnená paprika vegan



     Sezóna paprík vrcholí...máte radi plnenú papriku? Ja som ju voľakedy veľmi ľúbila, ale čoraz viac a viac mi mäso vôbec nechutí. Takže som si dnes pripravila túto vegan špecialitku. A ani nebudete potrebovať vajíčka na to, aby vám zmes držala pokope. Aj keď je pšeno bezlepkové, lepí dosť. Pochutnala som si.



Na 6 plnených paprík potrebujeme:

Na plnku:
  • pšeno 50g
  • červená quinoa 30g
  • sušené paradajky 5 ks
  • mrkva 2 stredne veľké 
  • šošovica 50g
  • cibuľa 1/2 
  • cesnak 1 strúčik
  • tamarind koncentrát 1 ČL
  • paprika 6 ks
  • olivový olej extra vergine 1PL
  • konopné semiačka Carun 1PL na porciu
  • čerstvé lístky bazalky na ozdobu, prípadne aj do omáčky

Na omáčku:
  • paradajkový pretlak koncentrát (nie ten riedky) 300ml
  • štipka škorice, korenia, mletých klinčekov, sušeného oregana, sušenej bazalky, sušeného cesnaku
  • čerstvé lístky bazalky cca 5-10 lístkov
  • med 1PL

1. Prvý krok začneme robiť najmenej 1,5 hod. pred samotným plnením papriky. Pšeno 2-3 x prelejeme horúcou vodou a dáme variť do osolenej vody o objeme 2x toľko ako je jeho množstvo. To isté urobíme s quinoou. Taktiež dáme variť šošovicu, ale do neoosolenej vody.

2. Sušené paradajky nakrájame na kúsky, mrkvu nastrúhame nadrobno, cibuľu nakrájame nadrobno. 

3. Keď sú pšeno i quinoa uvarené, dáme ich ešte "dojsť", aby nabrali zvyšnú vodu a vychladli. Šošovičku zlejeme a necháme tiež vychladnúť. Pšeno by malo nadobudnúť tuhšiu konzistenciu a malo by byť zlepené, nie sypké. 

4. Medzitým si pripravíme paradajkovú omáčku a to tak, že do hrnca vylejeme paradajkový koncentrát, ja som ešte vypláchla konzervy, takže som pridala cca 2 dcl vody. Vsypeme všetky koreniny a necháme prejsť varom. Nakoniec dosladíme medom.

5. Keď máme pšeno, quinou a šošovicu vychladnuté, pripravíme si panvicu, vylejeme na ňu olej. Keď je rozpálený, vsypeme cibuľu, necháme smažiť a po chvíli vhodíme nasekaný cesnak. Smažíme, pridáme mrkvu, tamarind a chvíľu dusíme. Nakoniec primiešame sušené paradajky a šošovicu a odstavíme. 

6. Do hlbšieho hrnca si dáme variť vodu.

7. Papriky zbavíme jadrovníkov a naplníme pripravenou zmesou, pomáhame si rukoväťou lyžičky, aby sa nám podarilo dostať do papriky čo najviac náplne.
8. Papriky vhodíme do vriacej vody a varíme cca 5 min., ak máte radi mäkšiu, tak aj 10 min.

9. Podávame na paradajkovej omáčke, ozdobené lístkami bazalky a posypané konopnými semiačkami.

Na prípravu tohto risotta som použila rajnicu StoneLegend od Delimano.





Ďakujem Nikonu za  zapožičanie fotoaparátu Nikon D7200!

♡♡♡

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...